poniedziałek, 2 lipca 2012

Są porzeczki. Sernik.



Nie mieszkam niestety w domku jednorodzinnym i nie mam ogródka pełnego truskawek,wiśni, malin ale na szczęście mam Prababcię, która dysponuje wszelakimi owocami. Od czerwonych truskawek, malin, czereśni przez zielony agrest aż do fioletowych śliwek. 
Długo zastanawiałam się nad tym do czego można użyć takowe porzeczki. Dżem? Konfitura? Ciasto? A może uda mi się zrobić z nich kompot? Wiele myśli zmieniających swoje położenie w mojej głowie kilka razy na minutę. Problem pomogła mi rozwiązać informacja, którą dostałam wczoraj wieczorem o przyjeździe wujka z Warszawy. Pierwsze co, otworzyłam zeszyt z przepisami i szukałam odpowiedniego ciasta. Wszystkie wydawały mi się "normalne", a chciałam zabłysnąć przed gośćmi. Tracąc siły postawiłam na serniku z porzeczkami i nie żałuję tej decyzji. Delikatne ciasto z dodatkiem lekko kwaśnych porzeczek a na górze towarzysząca im kruszonka. Na pewno powrócę do tego przepisu, a może następnym razem dodam jakieś inne owoce? 

Sernik z porzeczkami

Spód ciasta
3/4 kostki margaryny
4 żółtka
2 łyżeczki proszku do pieczenia 
3 łyżki cukru
2 szklanki mąki 

Składniki połączyć ze sobą i zagnieść. Kawałek ciasta oderwać i schować do lodówki pod przykryciem, a resztę ciasta ułożyć na blasze. 

Masa 
1 kg twarogu dwukrotnie zmielonego
6 żółtek 
1 kostka margaryny 
1 szklanka cukru 
1 budyń śmietankowy        


Dodatkowo
1 szklanka porzeczek 
Margarynę utrzeć. Dodać zmielony twaróg i zmiksować. Cały czas miksując dodać cukier, budyń, żółtka, zmiksować na jednolitą masę. Masę serową wylać na wcześniej wyłożone ciasto. Porzeczki umyć i poukładać na masie. Białka ubić na sztywną pianę z dodatkiem cukru. Wyłożyć pianę na owoce i resztę ciasta zetrzeć na tarce. Wstawić ciasto do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 1 godzinę. 
    

5 komentarzy:

  1. pysznie wygląda :) na pewno bym się skusiła na kawałek (może kilka, ewentualnie kilkanaście. :D)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam. Jeszcze kilka kawałków - o dziwo - zostało. ;)

      Usuń
  2. Nie zważył ci się przypadkiem ser?

    OdpowiedzUsuń
  3. Nikt nic takiego nie zauważył, ale być może. ;)

    OdpowiedzUsuń