czwartek, 12 lipca 2012

Kokosowe kuleczki z czekoladą.

Czasami trzeba zaryzykować i zrobić coś na oko. Tak też zrobiłam ciasteczka z powyższych zdjęć. Byłam pewna, że ciasteczka wyjdą smaczne, ale ryzyko zawsze jest. Skąd pojawił się pomysł na takie niby Rafaello? A no stąd, że Tata dzwoniąc po 14:00 poinformował mnie, że jutro wyjeżdżamy nad morze. Przemyślałam sytuację i doszłam do wniosku, że kuzynki jadące z Nami nie mogą narzekać na głód, a i moje zapotrzebowanie na słodycze podczas tak długiej podróży na pewno wzrośnie więc zawsze trzeba mieć coś pod ręką. 
Delikatne, chrupiące i mocno kokosowe kulkowe ciasteczka, które można zabrać wszędzie, a dodatkowo smak, którymi się szczycą można uznać za lek na zły humor. 

Kokosowe kuleczki z czekoladą / ok. 20 ciasteczek /
200 g mąki pszennej
4 łyżeczki cukru pudru 
100 g stopionej margaryny 
aromat śmietankowy

10 łyżek wiórków kokosowych 
1 roztrzepane jajko
1/2 kostki gorzkiej czekolady

Mąkę, cukier puder, margarynę i aromat zagnieść na gładką masę. Jeżeli ciasto będzie przylepiało się do rąk, dosypać odrobinę mąki i wyrobić. Z ciasta formować kuleczki. W środek włożyć kawałek czekolady, zamoczyć kulkę w roztrzepanym jajku i obtoczyć w wiórkach kokosowych. Ciasteczka układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w 180 stopniach przez około 30-35 minut, do zarumienienia. 



 

3 komentarze:

  1. wyglądają smakowicie! uwielbiam twojego bloga, postaram się wypróbować przepis :)

    masz jakiś pomysł, co można dodać do środka zamiast czekolady? myslisz, że marmolada się nada ? a może coś innego? czekam na odpowiedź i z góry dziękuję :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do środka ciasteczek można dodać wszystko. Zaczynając właśnie na czekoladzie przez przeróżne owoce typu truskawki, jagody, porzeczki maliny kończąc na cynamonie, kardamonie, dżemie. Tutaj na prawdę można wykazać się pomysłowością. U mnie były z czekoladą bo robiłam je z myślą o 5 i 2 letnich kuzynkach, które za owocami raczej nie przepadają za to czekolada wchodzi im bez zarzutów :)

      Usuń
  2. Jaaaakie! :o Wyglądają przepysznie!
    Jeśli mogę mieć sugestię, to usuń w aparacie funkcję dodawania daty, bo to odbiera zdjęciom dużo uroku! :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń