piątek, 1 czerwca 2012

* Kruche ciasto z rabarbarem


Kilka dni temu babcia pojechała do prababci przede wszystkim po rabarbar do ciasta. Przez dosyć długi czas zwlekałam z zabraniem się za nie bo nie byłam do końca pewna czy wyjdzie dobre. Dzisiaj po przebudzeniu, gdy otworzyłam oczy i zobaczyłam tą pochmurną pogodę, szare chmury z których spadały ogromne krople deszczu wpadłam na pomysł upieczenia jakiegoś wiosennego ciasta. Ledwo co weszłam do domu po szkole, rzuciłam torbę, wszystkie zadania domowe poszły w niepamięć bo, przecież mamy weekend! Od razu zabrałam się za ciasto. Nie sądziłam, że rabarbar może być tak kwaśny ( bo tak szczerze mówiąc to nie pamiętam, kiedy ostatni raz go jadłam :(), ale gdy podczas gotowania zrobił się z niego dżem, posłodziłam go to myślałam, że nie wystarczy do ciasta bo gdy tylko oblizałam łyżkę w celu osądzenia czy już jest gotowy do nałożenia na ciasto, nie skończyło się na jednej łyżce, a na 1/3 garnka. Całe szczęście, że do ciasta nie zabrakło. 
Dziś Dzień Dziecka więc postanowiłam jeszcze bardziej poczuć się jak dziecko bo, przecież na co dzień jestem takim dzieciaczkiem pomimo twierdzenia mojej cioci, że jestem dojrzała jak na swój wiek. Co roku wyczekuję prezentu i każdego roku go dostaję. Są to małe upominki, ale właśnie takie drobnostki cieszą mnie najbardziej. Najlepszym prezentem są słowa Mamy, aż nadają otuchy i chęci do życia. Nie wiem dlaczego, ale bardzo lubię to święto. Wszystkim dzieciom, życzę wszystkiego co najlepsze, bądźcie cały czas małymi, kochanymi dziećmi dla swoich rodziców. ;)

Składniki 

biszkopt
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 szklanki cukru
  • 100 g margaryny 
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2-3 łyżki otrąb pszennych
  • 2 jajka
  • łyżka jogurtu naturalnego
Mąkę, cukier i proszek do pieczenia wymieszać. Dodać pokrojoną w kostkę margarynę i zagnieść do połączenia składników. Następnie dodać jajka i jogurt naturalny, wymieszać. Dokładnie zagniecione ciasto, wstawić do lodówki na 30 minut. Po upływie czasu rozłożyć ciasto na blasze i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 15-20 minut. Po upieczeniu odstawić do ostygnięcia.

dodatkowo
  • szklanka mąki
  • 1/2 szklanki cukru
  • 3 łyżeczki cukru waniliowego 
  • 200-250 g umytego, obranego i pokrojonego rabarbaru 
  • 50 g roztopionej margaryny 
  • 2 łyżki płatków owsianych 
Wszystkie składniki wsypać do naczynia i dokładnie wymieszać, aby powstała kruszonka. 
Pokrojony w kostkę rabarbar włożyć do garnka, podlać wodą i gotować dopóki rabarbar się nie rozgotuje. Dodać 5-6 łyżek cukru, wymieszać. Gdy rabarbar będzie gotowy, odstawić i pozwolić mu wystygnąć. 
Na biszkopt wyłożyć rozgotowany rabarbar, posypać go kaszą manną i na sam koniec posypać kruszonką. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 30- 40 minut. 



                                                                
 
   

     

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz