sobota, 9 czerwca 2012

Sernik na zimno z serków homogenizowanych



Chyba nie ma osoby, która nie jadłaby nigdy sernika na zimno. W moim  domu wśród ciast jest on zdecydowanie faworytem, zaraz po serniku wiedeńskim. Myślę, że teraz gdy mamy lato, a co za tym idzie są i truskawki to sernik na zimno będzie się pojawiał bardzo często. Szczerze mówiąc zapomniałam o nim i już długo nie miałam okazji go przygotowywać, a przypomniała mi o nim Magda, od której oczywiście ten przepis pochodzi. Pierwszy raz robiłam sernik na zimno z serków homogenizowanych bo za każdym razem gdy padło pytanie domowników " Kiedy będzie sernik na zimno? ", ubierałam buty i biegłam do sklepu po paczkę z przepisem na "Sernik na zimno". Nie lubiłam go w tej wersji bo był bardzo sycący i -według mnie- ciężki, a ten ze zdjęć powyżej, jest zdecydowanie o niebo lepszy.

Składniki / tortownica o śr. 22cm /
  • 2 galaretki truskawkowe
  • 150 g biszkoptów ( nie zużyjemy całej paczki )
  • 850 g serków homogenizowanych ( waniliowych lub truskawkowych )
  • opcjonalnie 2 łyżki żelatyny 
  • truskawki 
Na dnie tortownicy wyłożyć herbatniki. Jedną z galaretek ( i opcjonalnie żelatynę ) rozpuścić w 200 ml wrzącej wody. Serki przełożyć do naczynia i dolać do nich tężejącą galaretkę. Masę zmiksować na niskich obrotach. Odstawić. Tężejącą masę wlać do tortownicy, odstawić do całkowitego wystygnięcia. Truskawki umyć, obrać i pokroić. Drugą galaretkę rozpuścić w 400 ml wrzącej wody. Truskawki według własnego pomysłu ułożyć na zastygniętej masie. Tężejącą galaretkę pokryć owoce i wstawić do lodówki na całą noc. Ciasto przechowywać w lodówce.

7 komentarzy:

  1. Uwielbiam serniki na zimno. :) Jednak polecam inną galaretkę, nie czerwoną. Prawda jest taka, że we wszystkim co czerwone (serki, jogurty, maślanki, kisiele itp. ale również i galaretki) posiadają barwnik zwany koszenilą. Uważaj lepiej na takie produkty. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, nawet nie wiedziałam o tym. A dlaczego mam uważać na czerwone serki, jogurty itp? :-)

      Usuń
    2. Jak już napisałam powyżej - posiadają barwnik zwany koszenilą, znany również pod nazwą karmin. Są to po prostu łatwo mówiąc... robaki. Na internecie możesz o nich przeczytać. :)

      Usuń
    3. Dobrze, że mi o tym powiedziałaś. Na pewno nie kupię już czerwonych substancji. :-)

      Usuń
  2. Sernik na zimno z truskawkami! :) Obowiązkowo latem na moim stole musi zagościć:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm..cudownie wygląda. Wypróbuję dziś ten przepis :) Jak sądzisz, lepiej serki waniliowe czy truskawkowe? Z którymi jest lepszy smaczek?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie robiłam go z serkami truskawkowymi, ale myślę, że aby był lepszy efekt kontrastowy smaków to lepiej wybrać waniliowy.

      Usuń