poniedziałek, 12 listopada 2012

Ciasteczka owsiane

Kiedy nie mam czasu na stanie w kuchni pilnowanie ciasta i delektowanie się zapachem jabłek oraz cynamonu to wykorzystuję zalegające banany i tworzę coś, co będzie idealna przekąską na zimny i szary wieczór. W towarzystwie herbaty jabłkowej smakują ( mówiąc nie skromnie ) cudownie. Nie sądziłam, że nawet mój Brat, który nie gustuje w płatkach owsianych da się namówić na spróbowanie tych ciasteczek, a jednak..i tutaj naprawdę byłam pełna podziwu. Słysząc " Kiedy znowu je upieczesz? " uśmiech pojawił się na twarzy i z przekonaniem mogłam odpowiedzieć solidne " PRZY NAJBLIŻSZEJ OKAZJI ". 

Ciasteczka owsiane 
  • 1 dojrzały banan 
  • 4-5 łyżek rodzynek 
  • 1 jajko 
  • 1 szklanka płatków owsianych 
  • 2 łyżki migdałów
  • 2 łyżki płynnego miodu
Banana rozgnieść widelcem na gładką masę. Przełożyć do miski, dodać jajko, zmiksować. Następnie dodać 1 łyżkę oliwy z oliwek, miód, płatki i rodzynki i wszystko dokładnie wymieszać. Zostawić na około 10-15 do nasiąknięcia płatków. W tym czasie piekarnik nastawić na 180 stopni. Z masy wylepić ciasteczka, ułożyć na blasze i piec 15-20 minut. 

  

2 komentarze:

  1. świetne ciasteczka-sama sprawdziłam!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. zachęcają, jak tylko kupie miód to musze spróbować !

    OdpowiedzUsuń