sobota, 11 sierpnia 2012

Urodzinowe ciasto dla Brata (II)


Po zmarnowaniu 1,5 opakowania śmietany i 6 łyżek cukru pudru z minuty na minutę miałam ochotę wszystko sprzątnąć a na stół dla gości postawić tylko jedno ciasto. Jak to możliwe, że śmietana 30%, która jest przeznaczona do ubijania jako dekoracja do ciast nie chciała się ubić? Zaczęłam przekonywać się że jednak kuchnia i sprawy z nią związane nie są dla mnie, ale przecież każdy w życiu musi przejść przez mniejsze lub większe niepowodzenia i każdemu może zdarzyć się jakaś wpadka. Wlałam do szklanki resztę śmietany i zaczęłam ją ponownie ubijać. Ku mojemu zdziwieniu...udało się, tak! Uśmiech zagościł na mojej twarzy zdecydowanie najszybciej z tych wszystkich chwil dotychczas. Tak więc po niezliczonej ilości czasu spędzonej nad ubijaniem śmietany i ogromnej dawce nerwów, ciasto się udało a jego smakiem zachwycam się nawet Ja, co jest raczej rzadko prawdopodobne. 

Ciasto z biszkoptami / blacha o wymiarach 25x36 cm )

4 jaja
1 opakowanie galaretki pomarańczowej ( Ja użyłam morelowej )
3 łyżki cukru pudru
0,5 szklanki śmietany 30%
4 łyżeczki żelatyny
1 tabliczka białej czekolady
1 szklanka mleka
1 puszka brzoskwiń 
1 opakowanie cukru waniliowego 
3 żółtka 
1 łyżeczka proszku do pieczenia
0,5 szklanki cukru
0,5 szklanki mąki
paczka biszkoptów 

1. Biszkopt :
Z 4 jaj, 0,5 szklanki cukru, mąki i proszku do pieczenia, pieczemy biszkopt. 

2. Kroimy brzoskwinie w kosteczkę. Rozpuszczamy galaretkę według przepisu i odstawiamy na bok, aby stężała. 

3. Krem :
3 żółtka ucieramy z cukrem waniliowym i trzema łyżkami cukru, zalewamy do 1 szklanką wrzącego mleka i ubijamy na parze, aż masa zgęstnieje. Do gorącej masy dodajemy 1 białą czekoladę w kostkach oraz wlewamy rozpuszczoną w 0,5 szklance wrzącej wody żelatynę. Masę schładzamy w lodówce. Następnie ubijamy 0,5 szklanki śmietany z trzema łyżkami cukru pudru i łączymy to ze schłodzoną masą. Dodajemy pokrojone w kostkę brzoskwinie i wylewamy na biszkopt. Wkładamy ciasto na moment do lodówki. 

4. Po jakimś czasie układamy na wierzchu biszkopty i zalewamy tężejącą galaretką. Wkładamy na parę godzin do lodówki i gotowe. Ciasto najlepiej przechowywać w lodówce.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz