niedziela, 26 sierpnia 2012

Granola...niekoniecznie na jesień.

Granola, a dodatkowo z miodem, rodzynkami i aromatem migdałowym, bez słów kojarzy mi się z jesiennymi wieczorami, kiedy siedząc z książką od historii, piję gorące kakao a łyżeczka raz ląduje w słoiku z granolą, a już po chwili znajduje się w moich ustach. Delektując się jej smakiem, wiadomości historyczne i daty wchodzą do głowy w zdecydowanie szybszy tempie. 

Miód cudownie połączył się z płatkami owsianymi, a rodzynki pod wpływem wysokiej temperatury panującej w piekarniku, "napompowały" się i gdy trafiłam na taką jedząc granolę prosto z blachy coś strzeliło mi przy nagryzaniu. Myślałam, że ząb mi pękł, ale gdy rozpracowałam to wszystko z uśmiechem na twarzy doszłam do wniosku, że to jednak nie ząb, a grubaśna i okrągła rodzynka po prostu pękła. 


Migdałowa granola 
3 szklanki płatków owsianych 
2 łyżeczki płynnego miodu 
1/2 szklanki otrębów
1/2 szklanki rodzynek 
łyżeczka aromatu migdałowego 
białko z dużego jajka  
2 łyżki wiórków kokosowych 

Płatki owsiane wymieszać z otrębami i wiórkami kokosowymi. Następnie dodać miód i aromat migdałowy, ponownie wymieszać. Białko ubić na sztywno ze szczyptą soli i wmieszać do płatków. Przełożyć do blachy wyłożonej papierem do pieczenia i wstawić do piekarnika nagrzanego do 170 stopni na  ok. 30 minut. Podczas pieczenia kilkakrotnie przemieszać. Po upieczeniu ostudzić, dodać rodzynki. Przełożyć do słoika bądź innego, szczelnego naczynia.  
 















7 komentarzy:

  1. jaki wplyw ma dodanie bialka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia, ale myślę, że dzięki niemu płatki lepiej połączą się z innymi, pozostałymi składnikami.

      Usuń
  2. Mogłabys napisać ile ok. Kcal ma łyżką tej granoli ? Dziekuje z góry <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze? Nie wiem. Nie liczę kalorii..chyba, że na prawdę mi się nudzi to zliczę, ale w tej sytuacji nie dałabym rady przeliczyć ile kalorii ma jedna łyżka granoli. Myślę, że nie dużo bo zamiast dosładzania cukrem użyłam miodu, który jest o wiele zdrowszy.

      Usuń
    2. To chociaż jak mozesz zwaz ile ma gram jedna łyżka. Proszę.

      Usuń
    3. Dzięki, nie ma to jak poświęcenie dla czytelników .

      Usuń
    4. Mnóstwo czasu poświęcam dla czytelników, ale skąd Ja mogę wiedzieć ile waży łyżka granoli skoro nie mam wagi kuchennej? Nie każdy musi być zaopatrzony w takie rzeczy :)

      Usuń