sobota, 27 października 2012

Co zrobić z musem jabłkowym?...

...Można podobnie jak Ja, wyjadać go łyżeczką prosto ze słoika bądź dokładać jego zadziwiającą ilość do owsianki, która z dodatkiem musu i cynamonu smakuje cudownie. Raj dla podniebienia i dla Naszego samopoczucia. Bo, czy jest coś lepszego niż owsianka w jesienny dzień? Ale wracając do dzisiejszego wpisu..Przyznam, że nie spodziewałam się takiego efektu, jaki możecie oglądać na zdjęciach. Oprócz ciągłego siedzenia przed książkami, chodzenia w kurtce zimowej, bujaniu w obłokach na samą myśl o nadchodzących świętach, wyglądania przez okno, chodzenia po parku tylko po to, aby móc nacieszyć się pięknym widokiem kolorowych liści na trawie, czasami po prostu włączę piekarnik, wymieszam masło z cukrem i upiekę ciasto. Tak, żeby było czym się rozkoszować w sobotni wieczór z miodową herbatą i ulubioną książką, która nie jest lekturą. Zapach jabłek i cynamonu podczas pieczenia ciasta, nie do opisania. Poczułam święta, brakowało tylko maku.

Jabłecznik z musem jabłkowym 
5 jaj 
250 g margaryny ( kostka )
1 szklanka cukru 
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki kwaśnej śmietany 18 %
3 szklanki mąki ( użyłam pszennej typu 500 ) 

Margarynę utrzeć z cukrem. Dodawać kolejno po 1 całym jajku i podsypując mąką cały czas mieszać. Gdy cała mąka będzie połączana z jajkami oraz margaryną, dodajemy śmietanę i proszek do pieczenia. Energicznie mieszamy, aby nie zrobiły się grudki. Blachę smarujemy tłuszczem, (Ja użyłam masła) i wylewamy ciasto. Smarujemy ciasto musem jabłkowym, najlepiej nie dodawać musu zbyt dużo żeby ciasto nie opadło i posypujemy cynamonem by dodać dodatkowy aromat i smak. 

Kruszonka 
3/4 szklanki mąki 
2/4 szklanki cukru 
50 g masła 

Mieszamy wszystko z misce i posypujemy kruszonką ciasto. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 18o stopni na około 60 minut.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz